Header image

Educație alimentară – Ce nu știam despre carne

11:20, marți, 17 februarie, 2015 | Cuvinte-cheie: , , , ,

Iată că am intrat și în Săptămână Albă. Astfel, dincolo de pregătirile duhovnicești, am renunțat la consumul de carne. De ce a fost rânduit ca să nu se mănânce carne în zilele de post, când, după Legea Nouă, nu mai putem vorbi despre animale spurcate iar carnea este și ea o mâncare lăsată de Dumnezeu?

Pentru ca sa ne putem lupta mai ușor cu patimile, ca să putem desprinde mintea de cele lumești.

Care este însă explicația științifică pentru acest lucru (pentru că există intr-adevar o explicație !) si ce alte foloase mai putem avea de pe urma renunțării la carne?

Carnea se digera, într-un organism sănătos, în 5-7 ore. Adică doar pentru a părăsi stomacul are nevoie de atât timp. Într-un organism afectat (si putini sunt acum cei ce pot spune ca sunt sănătoși cu adevărat), și mai ales in combinații alimentare nesănătoase, poate stagna in stomac până la 10 ore sau chiar mai mult! Va imaginați câtă energie consumă organismul nostru în acest timp!

Fructele, legumele și cerealele au, în schimb, un timp de digestie mult mai scurt, oferind și mai multi nutrienti. În consecință, având o alimentație (chiar în zilele obișnuite, nemaivorbind de post) bazată pe mâncăruri vegetale, ne hrănim organismul cu toate elementele nutritive de care are nevoie (vitamine, minerale, proteine, glucide, lipide) și cheltuim mult mai puțină energie pentru digestie, astfel putând-o canaliza in alte direcții. Rugăciunea devine astfel mai ușor de înfăptuit si parca si sufletul e mai dispus să se îndrepte către preocupări duhovnicești.

Veți spune: bine, dar proteinele, necesare ca să poată crește copiii? Sau… cum rămâne cu fierul din carne, de unde îl mai luăm? În realitate, lucrurile nu stau chiar așa cum ne pare.

Este important să știm că:

Consumul de carne favorizează dezvoltarea celulelor canceroase (exista multe studii ce o demonstrează, cel mai cunoscut, mai amplu și mai de valoare fiind prezentat in cartea Studiul China, de dr. T. Colin Campbell)

O hrană bogată în proteine de origine animală (carne, ouă, pește și lactate) sărăcește organismul de calciu, căci pentru a descompune proteinele de origine animală, organismul are nevoie de calciu, pe care îl extrage din oase, dinți (!) și celelalte țesuturi. (Mai multe despre consumul excesiv de proteine aici: http://www.cristelageorgescu.ro/goana-dupa-proteine-i/08/2011/)

Carnea conține un tip de fier ce forțează organismul să îl asimileze, indiferent dacă organismul are sau nu nevoie de el, iar fierul, în exces, hrănește celulele canceroase. În alimentele vegetale, însă, fierul se găsește în volum de 10 ori mai mare decât în produsele de origine animală, DAR este un tip de fier ce nu forțează organismul să ia mai mult decât are nevoie. Cu alte cuvinte, organismul va lua exact atât fier cât are nevoie, restul va fi eliminat.

Carnea provenită de la fermele mari, în special, și în special carnea de pui, (deci practic tot ce putem cumpăra în magazine) este plină de hormoni, antibiotice, alte chimicale din vaccinuri, hrană, astfel că ne otrăvește direct organismul. Povestea cineva despre un caz al unei fetițe de 5 ani căreia a început să îi crească un sân, din cauza consumului de carne de pui.

Prin încingere (la temperaturi mai mari de 40 de grade, d.p.d.v științific), grăsimile (și carnea are un conținut foarte înalt de grăsimi!) se transformă în grăsimi saturate, care rigidizează vasele sangvine (astfel predispunând la boli cardiovasculare – și nu numai).

Consumul ridicat de proteine, în special de origine animală, acidifică mediul intern al organismului fapt ce predispune la o serie întreagă de boli – acestea se vor manifesta în special acolo unde organismul este mai slab (căci, genetic, fiecare organism are niște puncte slabe). Dr. Robert Morse spunea că cei mai mulți dintre pacienții pe care i-a tratat de cele mai diverse boli, au sângele mai acid decât oțetul, din cauza alimentației total dezechilibrate! Vă imaginați ce s-ar întâmpla dacă prin venele noastre ar circula oțet?

Proteinele din alimentele de origine vegetală, însă, sunt incomplete DAR astfel asigură un aport constant de aminoacizi și mențin un echilibru în cadrul mediului intern al organismului. De asemenea, hrișca, soia, nucile, sunt surse de proteine complete, putând înlocui cu succes carnea. (Mai multe despre acest proces aici: http://www.cristelageorgescu.ro/goana-dupa-proteine-ii/08/2011/)

Doamna Dr. Floarea Damaschin ne mai spune că după 50 de ani, carnea nu mai poate fi asimilată de către organism.

În consecință, să mulțumim Domnului că a orânduit astfel posturile, căci, într-adevăr, medicament este postul – și pentru trup, și pentru suflet.

P. S. Cititori cu studii medicale – vă rog să mă iertați dacă, din nepriceperea slabei mele minții, s-a strecurat vreun termen scris incorect.

Oltea Boldureanu

Contact Form Powered By : XYZScripts.com