Din nou statul - contra familiei tradiționale - Portalul "Moldova Ortodoxă" | Portalul "Moldova Ortodoxă"
Header image

Din nou statul – contra familiei tradiționale

21:48, miercuri, 25 martie, 2015 | Cuvinte-cheie: , , , ,

Epopeea legii asigurării egalității de șanse continuă. Parlamentul din Republica Moldova ar putea să voteze un proiect de lege prin care vor fi excluse din unele acte legislative noțiunea de „mama” și „tata”, iar promovarea maternității în mass-media ar putea fi interzisă, fiind calificată ca „sexism”. În legea ocrotirii sănătății nr. 411 din 28.03.1995 la moment Articolul 51, alin. 4) sună în felul următor:
Ajutorul acordat de stat la îngrijirea copiilor
4) În cazul imposibilităţii spitalizării sau lipsei de indicaţii pentru tratament în staţionar, mama* sau un alt membru al familiei care îngrijeşte copilul bolnav poate fi scutită de lucru, în modul stabilit, acordîndu-i-se indemnizaţie pe linia asigurărilor sociale.
(5) În cazul tratării în staţionar a copilului în vîrsta de pînă la 3 ani sau a copilului grav bolnav de o vîrstă mai mare care are nevoie, confrom avizului medical, de îngrijire suplimentară, mama (tatăl) ori o rudă are dreptul să fie alături de copil în unitatea medicală şi să primească, în modul stabilit, indemnizaţie pe linia asigurărilor  sociale.
Gruprile de presiune și lobby doresc să-l modifice după cum urmează:
în alineatul
(4) cuvîntul “mama” se înlocuieşte cu sintagma „unul din părinţi”, iar cuvîntul
„scutită” va fi expus în forma genului masculin „scutit”.
în alineatul (5) sintagma “mama (tatăl)” se înlocuieşte cu sintagma “unul din părinţi”.
Care ar fi necesitatea unor astfel de modificări? Propaganda liberal-democrată tinde să desființeze nu doar noțiunile de mamă și tată, ci atentează direct la instituția familiei ca celulă de bază a societății.
De asemenea, observăm o modificare în legea nr.1227-XIII din 27 iunie 1997 cu privire la publicitate, unde legislatorii intenționează să introducă un nou punct la Art. 11′ despre publicitatea sexistă, care are următorul cuprins:

4(1) Se consideră sexistă publicitatea care:
a) prezintă femeia sau barbatul în situații umilitoare și degradante, violente și ofensează demnitatea umană,
b) expune corpul feminin ca obiect sexual pentru promovarea produselor, mărfurilor și serviciilor;
c) promovează stereotipuri sexiste în scop discriminatoriu, cu menținerea rolurilor tradiționale de percepere a femeii ca o ființă slabă, vulnerabilă și dependentă, în poziție socială inferioară, dedicate doar rolului de mama, soție, obiect sexual.
(2) Publicitatea sexista este interzisă.

Deci observăm că promovarea rolului tradițional al femeii în calitate de mamă și soție va fi incriminat, și nu va putea constitui subiect de publicitate. Ne întoarcem la vremurile sovietice în care femeia neapărat trebuia să apară ca zidar, muncitor pe troleu sau să șofeze o combină de recoltat grâul. În aceste condiții, să înțelegem că rolul pentru educația copiilor statu dorește să și le asume în locul mamelor. Deci trebuie să ne așteptăm și la proiecte de legi care vor aborda foarte curând tema justiției Juvenile.

Atîta timp cît legile nu sînt adoptate, trebuie să ne asociem și să creăm grupuri care să facă presiuni asupra legilsativului să împiedice aceste politici antisociale, mai ales în condițiile unei crize demografice profunde.
Altfel, vom deveni spectatorii dramei noastre comune, în care vom asista la moartea lentă și chinuitoare a familiei tradiționale.
Cezar I. Salahor
Sursa: Viața de familie
Contact Form Powered By : XYZScripts.com