Prin ora de religie învăţăm apartenenţa la credinţa străbună - Portalul "Moldova Ortodoxă" | Portalul "Moldova Ortodoxă"
Header image

Prin ora de religie învăţăm apartenenţa la credinţa străbună

14:48, luni, 4 martie, 2013 | Cuvinte-cheie: ,

Cunoaşterea lui Dumnezeu se dobândeşte şi pe calea cuvîntului scris, iar aceasta se urmăreşte şi se realizează şi la ora de religie. Cunoaşterea cu mintea trebuie asociată cunoaşterii cu inima curată.

Omul are nevoie de cunoaşterea unui număr de reguli morale şi orice regulă trebuie să aibă drept temelie o învăţătură de credinţă. Aceasta este mijlocită tot la ora de religie.

Astfel, vineri, 22 februarie 2013, în incinta Liceului Teoretic „Ion Creangă” din s. Coşniţa s-a desfăşurat seminarul raional cu profesorii de religie „Integritatea didactică orientată spre formarea competenţelor specifice în predarea disciplinei opţionale religia” la care au participat dna Maria Jimbei, vicepreşedintele raionului Dubăsari, dna Larisa Braducean, şef Direcţia Învăţămînt Tineret şi Sport (DÎTS), Iaviţa Tatiana, specialist principal DÎTS, Isaicul Svetlana, specialist-coordonator DÎTS, protoiereul Alexei Boenciuc, şeful direcţiei metodice a Direcţia Studii a Mitropoliei Moldovei (DSMM), dna Angela Levinţa, şeful Cabinetului Metodic, DSMM, administraţia liceului  şi preoţii care predau religia în şcoală.

În cadrul orei publice, care a fost realizată de protoiereul Veaceslav Ciorbă, elevii au făcut cunoştinţă cu viaţa şi activitatea Sfinţilor Trei Ierarhi pentru a-şi crea o viziune adevărată despre Biserică şi slujitorii ei. Profesorul a scos în evidență faptele morale ale Sfinţilor Vasile cel Mare, Grigore Teologul şi Ioan Gură de Aur cu scopul de a forma la elevi un  comportament religios moral. La finele lecţiei elevii au formulat învăţături morale necesare progresului lor spiritual, pornind de la modelele oferite de Sfinţii Trei Ierarhi.

Atelierul de lucru cu subiectul „Problematizarea – metodă de predare folosită în studiul religiei” a fost prezentat de către prot. A. Boenciuc, iar despre necesitatea modernizării continue a curriculumului şcolar la disciplina religia şi alte probleme strigente a vorbit dna A. Levinţa.

Ceea ce trebuie sa menționăm în special, este faptul că educația moral-religioasă este o misiune deosebit de grea. În fiecare zi profesorul trebuie să se gîndească că sămânţa pe care o sădeşte în sufletele copiilor trebuie să încolţească pentru a deveni mai buni, mai iubitori față de Dumnezeu şi faţă de aproapele lor.

Anume profesorului de religie îi revine această nobila misiune „de a fi lucrător împreună cu Dumnezeu pentru formarea sufletelor elevilor”. Un sacrificiu mare pentru a scoate la iveală frumusețea sufletului.

 Svetlana Isaicul,

specialist-coordonator DÎTS

Sursa: http://protopopiat-criuleni-dubasari.md/  

Contact Form Powered By : XYZScripts.com