Studiu: Impactul pozitiv al religiei asupra sănătăţii mintale
Cercetătorii din Statele Unite au ajuns la concluzia că oamenii religioşi au o mai bună sănătate mintală decât necredinioşii.
Echipa a fost condusă de Brick Johnstone, din cadrul Universăţii din Missouri, şi a inclus cercetători de la Universitatea “Samuel Merritt” din Pennsylvania şi de la Spitalul “Via Cristi” din Kansas. Echipa s-a uitat la rezultatele a trei studii care au intervievat budişti, evrei, musulmani, catolici şi protestanţi. Participanţii au fost întrebaţi despre spiritualitatea lor, sănătatea fizică şi mintală, precum şi despre trăsăturile de personalitate.
Aceştia au aflat că, de-a lungul credinţelor, cei care s-au considerat a fi mai spirituali, au avut tendinţa de a avea o mai bună sănătate mintală şi nivele scăzute de nevroză. Cercetătorul, profesorul Daniel Cohen a declarat că credinţele spirituale ar putea acţiona ca “dispozitive de adaptare” pentru a ajuta oamenii să facă faţă stresului.
El a susţinut: “Cercetările noastre anterioare arată că sănătatea mintală a oamenilor ce îşi revin din diferite stări medicale, cum ar fi cancer, accident vascular cerebral, leziuni ale coloanei vertebrale şi afecţiuni cerebrale traumatice, par să fie legate semnificativ de credinţele spirituale pozitive şi, în mod special, de sprijinul congregaţional şi intervenţiile spirituale.”
Profesorul Cohen a sugerat că îmbunătăţirea bunăstării mintale a fost legată de modul în care religia îi face pe oameni mai concentraţi pe alţii, şi simt că sunt parte din lume. “Cu o spiritualitate ridicată, oamenii reduc sentimentul lor de sine şi simt un mai mare sentiment de unitate şi conexiune cu restul universului”, a precizat dumnealui.
“Ce fusese cu adevărat interesant era faptul că frecvenţa participării în activităţi religioase sau gradul de sprijin congregaţional nu erau găsite a fi semnificative în relaţia dintre personalitate, spiritualitate, religie şi sănătate. Muncitorii sanitari pot beneficia, de asemenea, de pe urma învăţării cum să reducă partea negativă a spiritualităţii pacientului, care se poate manifesta în tendinţa de a vedea nenorocirea ca un blestem divin.”