Două românce lesbiene „ortodoxe” din Marea Britanie au venit în țară și vor să-și boteze copilul
10:19, vineri, 23 august, 2024 | Cuvinte-cheie: botez, casatoria a doua lesbiene, cateheză, episcop petru pruteanu, lesbiene
Practic în fiecare zi primesc mesaje sau apeluri de la preoți din BOR, cerându-mi sfaturi sau părerea pentru diferite situații. Desigur, nu-mi atribui „competențe canonice extra-teritoriale” și, când situația o cere, îi trimit la ierarhul locului; dar dacă acest lucru nu-i necesar dpdv canonic, le răspund cum pot. Nu e vina mea că Lisabona a devenit pentru unii mai aproape și mai accesibilă decât centrul lor județean… Dar nu despre asta e vorba. Unele din istoriile acestea chiar sunt importante și deloc particulare. Cu acordul interlocutorului și fără a da nume de persoane sau localități, pe unele le public. Iată una recentă:
Întrebare: Două românce lesbiene din Marea Britanie au venit în țară și vor să-și boteze copilul pe care una dintre ele l-a conceput in-vitro. Ambele sunt „ortodoxe”, iar nașa de botez este și cununată cu un bărbat, dar „respectă alegerea prietenelor ei”. Ce să facă preotul? Ce argumente să folosească, ca nu cumva să le jignească și să-l mai dea și în tribunal pentru discriminare?
Răspuns: În astfel de situații, primul lucru care ne vine în minte este drama acestui copil și preocuparea privind educația lui, mai ales dacă acesta devine prin botez membru al Bisericii Ortodoxe. Însă acest lucru mai greu poate fi invocat și, de aceea, eu aș merge pe alte argumente, chiar dacă ele au mai degrabă rolul de pretext:
1) Nu putem boteza în Biserica Ortodoxă copilul unor părinți care nu sunt cununați religios tot în Biserica Ortodoxă. Deci, vă rog să-mi prezentați certificatul de cununie! Fără asta nu putem boteza.
2) Nu putem discuta despre botez cu persoane care sunt excomunicate. Conform Canonului 80 Trulan, dacă Dvs mai mult de 3 săptămâni la rând nu v-ați împărtășit, sunteți în afara Bisericii Ortodoxe. Iar dacă v-ați spovedit și împărtășit, vă rog să-mi aduceți un certificat de la duhovnicul vostru. În cazul în care nu aveți duhovnic, ar trebui să vă spovediți aici și să vedem dacă, conform canoanelor vă putem împărtăși, ca apoi să putem vorbi și despre botez.
3) Pentru a evita careva probleme pe viitor (mai ales dacă tatăl biologic este, de exemplu, musulman fanatic – eu asta nu știu), ar fi bine să aveți și acordul scris al tatălui biologic al copilului , precum că el este de acord cu botezarea lui în Biserica Ortodoxă.
Deci, nu refuz să vă botez copilul, dar suntem nevoiți să amânăm botezul până îmi veți prezenta, cel puțin, primele două certificate. Din acel moment putem începe catehizarea și pregătirea pentru botez.
Episcop Petru (Pruteanu),
https://www.facebook.com/episcop.petru.pruteanu