Modul în care canicula afectează organismul uman - Portalul "Moldova Ortodoxă" | Portalul "Moldova Ortodoxă"
Header image

Modul în care canicula afectează organismul uman

9:35, sâmbătă, 1 iulie, 2017 | Cuvinte-cheie: ,

Medicii avertizează asupra modului în care canicula afectează organismul uman. Astfel, perioadele prelungite cu călduri excesive produc o alterare a stării generale şi afectează în mod deosebit persoanele cu afecţiuni preexistente, cardio-vasculare, respiratorii şi pe cei cu tulburări neuropsihice.

De asemenea, perioada lungă de caniculă influenţează capacitatea de adaptare a organismului şi, din această cauză, pot să apară stări de slăbiciune, cefalee, stări de vomă.

De aceea, este recomandată o hidratare corespunzătoare, alternarea perioadelor de stat afară cu cele de stat în spaţii aerisite, cu aer condiţionat, iar pentru cei care sunt obligaţi din diferite motive să stea mai mult afară să facă pauze cât mai dese, în care să stea în spaţii închise cu aer condiţionat. Trebuie, de asemenea, ca alimentaţia să fie cu mai puţine proteine, dar cu multe fructe, legume şi lactate.

Medicii mai atrag atenţia că în perioadele de caniculă se dezvoltă infecţii de tract respirator superior – faringite, sinuzite, laringo-traheite – şi de tract inferior, pulmonare. Dintre bacteriile care apar în acest sezon, cea mai de temut este Legionella pneumophila, care se dezvoltă în aparatul de aer condiţionat. „Aparatul de aer condiţionat trebuie curăţat anual şi dezinfectat“, a explicat dr. Simin Florescu, director medical al Spitalului de Boli Infecţioase şi Tropicale „Victor Babeş“, care a precizat că, în cazul în care o persoană face pneumonie cu acest germene şi nu este diagnosticată la timp şi instituit tratamentul, lucrurile se pot agrava.

„Căldura favorizează enterovirusurile care pot determina afectare digestivă, mai sunt infecţii de sezon care dau clasicele guturaie, în principal din cauza diferenţelor mari de temperatură, trecerea de la rece la cald, pneumonii clasice, dar mai puţin frecvente“, a detaliat medicul, atrăgând atenţia asupra necesităţii unei temperaturi de confort termic.

Sursa: www.ziarullumina.ro

Contact Form Powered By : XYZScripts.com