Școala părinților – Orele de vizionare la televizor reduc dezvoltarea copiilor
16:01, luni, 27 aprilie, 2015 | Cuvinte-cheie: cresterea copiilor, desene animate, dezvoltarea copiilor, școala părinților, televiziune, televizorul si copiii
Când creșteam, mama mea ne-a spus întotdeauna că vizionarea prea multor episoade din “Cei trei Scrooge” ne va distruge creierul. Desigur, nu avea nici o dovadă solidă a acestui lucru. Dar, așa cum a reieșit, se pare că ea știa ceva.
Cercetătorii din Taiwan s-au uitat recent la efectele vizionării la televizor asupra dezvoltării copiilor. [i] Studiul este oportun. Universitatea din Michigan raportează că vizionarea televizorului în rândul copiilor este la un maxim al ultimilor 8 ani. Dar nu este vorba doar de TV. Copiii de astăzi sunt de asemenea conectați la DVD-uri, video-uri, console de jocuri, computere și alte dispozitive.
Chiar și copiii între 1 și 3 ani sunt prinși în acțiune. Un alt studiu a descoperit că 10% dintre bebelușii între 0 și 1 an și 39% dintre copiii între 2 și 4 ani au avut acces la smartphone-uri, iPod-uri, iPad-uri sau alte dispozitive tip tabletă.
Cercetătorii din Taiwan au dorit să știe cât timp petreceau copiii în fața televizorului și a altor dispozitive și ce efecte au acestea asupra aptitudinilor lor cognitive, lingvistice și motrice. Ei au colectat date despre 150 de copii sub 3 ani care aveau acces la TV, smartphone-uri, iPad-uri sau computere.
Copiii au fost împărțiți în două grupuri în funcție de faptul dacă au vizionat mai mult de două ore pe zi (grupul cu expunere mare) sau mai puțin de 3 ore pe zi (grupul de control).
În grupul cu expunere mare, cercetătorii au descoperit că copiii vizionau în medie 137,2 minute pe zi. Chiar și cei sub doi ani vizionau în medie 67,4 minute pe zi. Cei peste 2 ani au petrecut în medie 103,8 minute privind la televizor.
Ei au descoperit, de asemenea, că acei copii aflați în îngrijirea persoanelor care nu sunt părinții lor, incluzând bunicii și bonele, au privit mai mult la TV.
Cercetătorii au folosit teste standard pentru a evalua dezvoltarea aptitudinilor cognitive și lingvistice ale copiilor. Testele au evaluat, de asemenea, abilitățile personale sociale. Au evaluat și aptitudinile motrice fine și brute. Acestea au inclus aspecte ca reflexele, mișcarea, manipularea obiectelor, apucarea și coordonarea vizual-motrică.
Comparativ cu copiii care nu au privit mult la televizor, cei care erau mai frecvent expuși la televiziune au avut:
– o probabilitate de 3,9 ori mai mare ca să aibă dezvoltare cognitivă întârziată
– o probabilitate de 3,3 ori mai mare ca să aibă aptitudini lingvistice întârziate
– o probabilitate de 3,7 ori mai mare ca să aibă dezvoltare fizică întârziată.
Și ei nici măcar nu vizionau “Cei trei Scrooge”. Mulți copii din studiu vizionau programe “educaționale”. Cel mai frecvent ei au vizionat “Teletubbies,” “Thomas și prietenii săi,” și “Dora Exploratorul.” Cercetătorii au explicat că problema nu este ceea ce vizionează copiii. Însuși faptul de a viziona este cauza.
Copiii care privesc oricât de puțin la televizor petrec mai puțin timp în activități care contribuie la dezvoltarea lor. Și acestea includ joaca. Cu cât copiii mici privesc mai mult la televizor, cu atât mai puțin petrec în activități fizice necesare pentru a-și îmbunătăți aptitudinile motrice.
Academia Americană de Pediatrie recomandă ca toți copiii de 2 ani și mai mari să vizioneze mai puțin de două ore de televiziune pe zi, iar copiii mai mici de 2 ani să nu privească deloc la televizor.
Privitul prea mult la televizor a fost, de asemenea, legat de:
– Risc crescut de diabet de tip 2
– Risc crescut de moarte din cauze cardiovasculare
– Violență și abuz timpuriu de alcool
– Modificări microvasculare adverse în retina copiilor
– Obezitate și consum crescut de gustări.
Despre autoare:
Margie King este o absolventă a Institutului pentru Nutriție Integrată. Deținătoarea unui M.B.A. de la Universitatea Wharton și avocat de companie timp de 20 de ani, ea a părăsit lumea afacerilor pentru a-și urma pasiunea pentru toate lucrurile care hrănesc. Margie este autorul cărții “Nourishing Menopause: The Whole Food Guide to Balancing Your Hormones Naturally” (în trad. “Hrănind menopauza – Ghidul alimentelor integrale pentru a-ți echilibra hormonii în mod natural”). Ea este, de asemenea, un copywriter și un editor în domeniile sănătate naturală, frumusețe și nutriție. Pentru a o contacta, vizitați pagina www.NourishingMenopause.com.
[i] Ying-Lin Yin et al. “Effects of television exposure on developmental skills among young children.” Infant Behav Dev. 2014 Dec 25
Sursa: Revista Familia Ortodoxă